Despre Marca Inregistrata

In acest articol vom prezenta câteva aspecte relevante despre Marca Inregistrata, ca activ necorporal esenţial oricarei activităţi comerciale.

Ce reprezinta de fapt o MARCA?

Marca reprezinta, in acceptiunea legiuitorului roman, un semn susceptibil de reprezentare grafica, capabil sa asigure diferentierea dintre produsele sau serviciile unor intreprinderi, de cele apartinand altor întreprinderi. Cu alte cuvinte, este insemnul (sigla, denumirea, imaginea, simbolul) sub care va comercializati produsele si/sau serviciile afacerii, constituind in fapt elemental care exercita o presiune extrem de puternica asupra pietei şi determina indirect succesul sau esecul afacerii în ansamblu.

Nu de putine ori, alegerea consumatorului se defineste in functie de marca: cumparam un produs Marca A, apelam la serviciile firmei B, recunoastem un simbol pe care il vedem, ca apartinând firmei C. Alegem sau identificam „o marca” pentru ca ne inspira încredere, şi-a dovedit calitatea produselor/serviciilor, a investit în imagine, a demonstrat interes pentru nevoile reale ale consumatorilor, definindu-si în timp pozitia pe piata de profil.

Ce se poate proteja ca Marca?

Legea enumeră câteva elemente specifice care pot constitui marca: cuvinte, inclusiv nume de persoane, desene, litere, cifre, elemente figurative, forme tridimensionale, forma produsului sau a ambalajului, combinaţii de culori, holograme, semnale sonore, precum şi orice combinaţie a acestora. Conditiile de baza sunt ca aceste semne să fie susceptibile de reprezentare grafica şi sa aiba capacitatea de a distinge între produse/servicii, respectiv între comercianţi. Este important de reţinut ca nu orice semn care se depune la O.S.I.M. se bucură automat de protecţie.

Marca trebuie să îndeplineasca anumite criterii stabilite de legiuitor, pentru a fi capabila sa-si îndeplineasca functiile. Ca sa îndepliniti in mod corect toate cerintele, astfel încat marca sa nu fie respinsa de la protectie şi implicit sa pierdeti banii investiti, este indicat sa apelati la consiliere de specialitate.

Afla cum poate KEYGROUP prin KEYPI – Agentia de Proprietate Intelectuala sa te ajute sa iti inregistrezi marca la OSIM.

Care sunt functiile de baza ale Marcii Inregistrate?

Funcţiile de bază ale marcii sunt, în principal,de diferentiere a comercianţilor intre ei şi de protectie a afacerii proprii. Totusi, data fiind natura complexa a relatiilor comerciale din mediul concurential, acestea se completează cu alte functii şi beneficii interconectate: reprezinta o garantie a calitătii serviciilor/produselor pe care le oferiti, fiind direct legata de reputatia şi imaginea firmei, de marketingul şi dezvoltarea afacerii, de cresterea vanzarilor, de exploatare economica a imaginii, de fapt de intregul mecanism economic care face o afacere sa fie de succes.

Cine poate avea o Marca inregistrata?

Orice persoana fizica sau juridica poate fi titular al unei marci. Aşadar, marca inregistrata nu este apanajul firmelor mari, cu resurse financiare semnificative. Dimpotriva, marcile cunoscute, pe care cu totii le identificam în viata de zi cu zi, sunt rezultatul unor afaceri care au avut un inceput si au creat o marca, intrucat „toate afacerile mari au fost odata mici”.

Iata cateva din marcile inregistrate de KEYGROUP prin KEYPI – Agentia de Proprietate Intelectuala.

Costurile pe care le implica obţinerea protectiei asupra marcii sunt accesibile tuturor, raportat la beneficiile dobandite prin inregistrare şi la perioada indelungata de protectie (10 ani), in care nu mai sunt alte taxe, iar toate drepturile sunt active.

Acest articol a fost publicat in revista Business Woman, Iulie, 2013, Bucuresti, Romania
„Cum să-ţi protejezi afacerea şi ideile de afaceri – Marca Inregistrata ®”
Avocat proprietate intelectuala,drd. SIRBU Cristina Adriana
                Bucuresti, Romania, cristina.sirbu@keygroup.ro.

Cristina Adriana SÎRBU

"Despre Marca Inregistrata" - Avocat proprietate intelectuala,drd. SIRBU Cristina Adriana

Cristina este avocat definitiv specializat in proprietate intelectuala, cu peste 13 ani de experienta in acest domeniu precum si in dreptul afacerilor, media, online, audiovizual, marketing, drepturi sportive si concurenta. Licentiata in stiinte juridice, a absolvit un master in Dreptul Afacerilor si este doctorand in drept comercial; Cristina detine certificari, diplome si distinctii in domeniile de expertiza, inclusiv calitatea de consilier afaceri europene, expertjurist, mediator titular, membru in Comitetul Executiv si Seful Comisiei de admitere in Camera Nationala a Consilierilor in Proprietate Industriala in Romania precum si membru ANEVAR pe specializarea evaluarea intreprinderilor. 

Scrie in mod frecvent articole de specialitate in reviste (Business Woman), publica lucrari de drept comercial, proprietate intelectuala si industriala, participa cu regularitate la conferinte, inclusiv in calitate de speaker iar la debutul in profesie, a lucrat timp de 7 ani in cadrul Televiziunii Romane (TVR).


KEYGROUP este primul grup din România specializat în proprietate intelectuală şi dreptul afacerilor, o  echipă dinamică şi complexă, formată din avocaţi, consilieri în proprietate intelectualã, mediatori, experţi economişti şi suport ethnic conex (arhitecţi, ingineri, graficieni). Ne recomandă experienţa a sute de proiecte finalizate cu succes!

2016-11-21T02:10:15+00:00
error: Acest continut este protejat si nu poate fi copiat fara acordul administratorului!!